על יוגי בהג'ן

יוגי בהג'ן, מאסטר של קונדליני יוגה, דוקטור לפסיכולוגיה ותקשורת, לימד והיווה השראה לאלפי אנשים במערב במשך 35 שנה.
יוגי בהג'ן הביא אל המערב את הטכנולוגיה העצמתית שנקראית קונדליני יוגה ושילב אותה עםם דרך חיים מלאה שבמטרתה להביא את האדם היחיד ואת האנושות ככלל להתעלות,
בשנת 1969 יצר יוגי בהג'ן את ארגון  3HO (Healthy, Happy, Holy Organization)על מנת לחלוק את הטכנולוגיה של קונדליני יוגה וב 1976 ייסד את (KRI (Kundalini Research Institute שבידיו הפקיד את השמירה על דיוקם ושלמותם של לימודיו ותורתו.
יוגי ג'י עזב את גופו ב-6 לאוקטובר, 2004, בגיל 75, השפעתו של המאסטר ממשיכה להיות מורגשת, גם לאחר מותו הוא ממשיך לשמש כ-מאהאן טנטריק (Mahann Tantric)  בכל סמינר של טנטרה לבנה (White Tantric) של קונדליני יוגה ודמותו הצבעונית והבלתי מתפשרת ממשיכה לתת השראה לחמלה, צניעות, סבלנות וחכמה ומהווה אבן דרך למורי קונדליני יוגה.

 

הארבהג'אן סינג פורי (Harbhajan Singh Puri) נולד ב-26 לאוגוסט בשנת 1929 בכפר קטן במערב הודו דאז והיום חלק מפקיסטן.מגיל צעיר, בנוסף לחינוך הפורמלי שקיבל בבית ספר קתולי לבנות, למד יוגי בהג'ן קונדליני יוגה, יוגה טנטרית ומדיטציית גונג תחת המאסטר סאנט האזארה סינג (Sant Hazara Singh) לימודיו כללו מבחנים רבים לגוף ולנפש, באחד מהם ביקש ממנו המאסטר להראות לו איך הוא מטפס על עץ קרוב, התלמיד הצעיר גאה בכוחו וביכולתו מיהר לטפס על העץ, יפה, אמר לו המאסטר, עכשיו תמתין לי עד שאשוב. המאסטר חזר כעבור שלושה ימים. הארבהג'אן סינג הצעיר חיכה על העץ למורו ללא  לאות, שתה מים מטל העלים, עשה צרכיו מתוך הענפים, כשחזר המאסטר לא זכה התלמיד ולו למילת עידוד אחת ולא נשאל איך הסתדר בצמרת. יוגי בהג'ן מספר על מורו ".. הוא הוציא ממני לא את הגבר, לא את האיש האלוהי, לא אדם דגול, אלא את האנוש האמיתי… "

לימודיו של יוגי בהג'ן הטמיעו בו את הכוח להמשיך  – Keep Up ! – ההתעקשות הבלתי מתפשרת של מורו לימדה אותו ללכת מעבר לגבולות הכפויים על ידי המיינד, לא לוותר לעולם ולהתיחס תמיד אל האינסופי ולא אל הסופי. "אין אילו החיים שמשנים, זהו האומץ שאתה מביא אליהם".
בגיל  16 הצעיר להפליא השלים יוגי בהג'ן את לימודיו בקונדליני יוגה וביוגה טנטרית והוכר על ידי מורו כמאסטר של קונדליני יוגה.
יוגי בהג'ן המשיך בלימודיו והתמחה בהאטה יוגה ובתיפקוד ואיזון מערכת העצבים. סיים את לימודיו הפורמליים באוניברסיטה עם תואר דוקטור והמשיך לתפקיד במשרד ממשלתי. התחתן בשנת 1953 ויחד עם אשתו הביא 3 ילדים.
באחד מתפקידיו הממשלתיים הוצב יוגי בהג'ן בעיר הקדושה אמריטסר, בה נמצא מקדש הזהב הקדוש לסיקיזם, הדת שאליה נולד. לימודיו הראו לו שעל מנת להגשים עצמו בדרך הטובה ביותר צניעות ושירותיות ללא תנאי הם הדרך. וכך במהלך 4.5 השנים בהם התגורר באמריטסר פקיד הממשלה הארבהג'אן ניקה בכל יום את מדרגות ורצפות השיש של המקדש. כשירות לגורו ראם דאס. הארבהג'אן שהיה מורה מלומד ומקובל הבין שגם לו נחוץ בחייו מורה, הדרכה, וההדרכה האלוהית ניתנה לו בדמות גורו ראם דאס אליו הקדיש את שירותו.
יוגי בהג'ן החל ללמד קונדליני יוגה בארה"ב ב 1968. בשהותו במערב עסק יוגי בהג'ן בתחומים רבים, מורה רוחני, מנהל ומארגן קהילות עסקיות ברחבי העולם וכן המנהל הראשי של הרשות לדהרמה הסיקית (Ministry of Sikh Dharma) בשל עבודתו המסורה יוגי בהג'ן הופך להיות מנהיג ונציג של שלום עולמי וריפוי.
שילוב החכמה שקיבל במשך השנים ממוריו, הידע ברפואה ובטכנולגיה יוגית יחד עם ההארה אותה קיבל כשנתן את שירותיו לבית של גורו ראם דאס הפכו את הארבהג'אן סינג פורי להיות שליח של האמת, במשימה של שירות, הדרכה ועיצוב קהילה של אינדיבידואלים שיהפכו להיות מורים ומנהיגים בעידן החדש – אקוואראן אייג'.
יוגי בהג'ן עזב את גופו הפיזי בתשע בערב 6 לאוקטובר 2004, בגיל 75 בביתו שבניו-מקסיקו.
הנה ציטוט שנלקח מהרצאתו האחרונה ב-3 אוקטובר 2004:
" אלוהים ונשמה הם קבועים. נצחיים. אנחנו, מוכרחים ללכת. יום אחד תגיעו לשלב הזה. הגוף יהפוך להיות נשמה באופן קבוע… ולוואי ונבין שאנחנו הקרן האינסופית של האל… החיים נועדו כדי לחיות זה למען זה. כדי לחיות זה למען זה"