מהי אנרגיית קונדליני

המילה קונדליני מגיעה מסנסקריט ופירושה המילולי מתאר נחש הנמצא במצב מפותל, וכמו הנחש, כך גם כרוכה אנרגיית הקונדליני סביב עצמה בשלושה וחצי סיבובים, ממש בתחתית עמוד השדרה שלנו (מעל חיץ הנקבים).


אנרגית הקונדליני היא שם נרדף לאנרגית החיים הראשונית שלנו המהווה את הפוטנציאל היצירתי והרוחני השוכן בכל אדם.
אנרגיה זו ידועה בשמות רבים, צ'י, קי, שאקטי, קווצלקוטל (אל הנחש) ועוד. בתרבויות שונות ורבות מדובר על אותו כוח מיסתורי המניע את רוחניות של האדם, כוח פנימי המגיע ממקור הקיום.

תזכורות לאנרגייה זו ניתן למצוא באופנישדות (כתבים הודיים) החל מ-900 לפנה"ס, על פי הכתבים אנרגית הקונדליני נמצאת בתחתית עמוד השדרה שלנו, מצבה על פי רוב הוא רדום, האנרגיה מפותלת סביב עצמה כנחש מגולגל, והאדם הממוצע אינו ער לה, ויכול לחיות את כל חייו מבלי לדעת על קיומה.
כאשר אנחנו בוחרים לצאת למסע של התעוררות אל עצמינו, הדרך פותחת בפנינו דלתות רבות ומגוון אפשרויות עצום לתירגולים רוחניים כאילו ואחרים.דרך תירגולים אילו, פראניימה, מנטרה  ובהנדה ניתן לעורר את האנרגיה הרדומה, שמתחילה להזדקף ולהתעורר במעלה עמוד השדרה, התעוררות הקונדליני משולה להתעוררות רוחנית ברמה הגבוהה ביותר, ותהליך ההתעוררות מייצר טרנספורמציה בכל רובדי החיים ובכל אחד ממרכזי האנרגיה – צ'קרות המניעים אותנו. ניתן לתאר את החוויה הפיזית של התעוררות האנרגיה כתחושה של זרם חשמלי או חום פנימי חזק מאד העובר במעלה עמוד השדרה.
מעבר אנרגית הקונדליני בצ'קרות יוצר איזון ופתיחה באותם מרכזים אנרגטיים ומאחר שמאזן הצ'קרות בגופינו משפיע על כל תפישת עולמינו, הפיזית, הנפשית, הרוחנית, הפנימית והחיצונית, נוכל להבחין בשינויים מהותיים כאשר אנרגית החיים שלנו מתעוררת.
על פי אותם כתבים שהוזכרו קודם, כאשר אנרגית הקונדליני מתעוררת ועוברת בדרכה את כל הגופים האנרגטיים עד שמגיעה לקודקוד הראש, לצ'קרה השביעית – צ'קרת הכתר הושלמה ההתעוררות הרוחנית של המתרגל .

בזוית ראייה רחבה ניתן לומר שהמטרה או אולי התוצאה של כל ענפי היוגה והתירגולים הרוחניים השונים היא לעורר את אותה אנרגיה קוסמית המצויה בתוך גופינו, אנרגיית קונדליני, הכלי שמאפשר לאדם להפתח אל האינסוף ולחוות את כל היקום בתוכו.

 

 

 

אנרגיה - אנרגיית קונדליני