קרייה: תרגול והנחיות

לעורר את 10 הגופיםעמידות למחלותגמישות עמוד השדרההשדה המגנטינאבי קרייהבלוטת יותרת המוחחיזוק ההילה – סאט קרייה

הפירוש המילולי של המילה קרייה הוא 'פעולה מלאה' או פעולה שלמה' והיא מייצגת סידרהשל תנוחות או תרגילים,  המשלבים דפוסי נשימה, נעילות (בהנדות), ונקודות ריכוז עם או בלי ליווי של מנטרה. לכל קרייה מטרה ספציפית. תרגול רציף של קרייה יבוא לתוצאה מדויקת ואפקטיבית בשלושת הרבדים, גוף, מינד ורוח.
בקונדליני יוגה קיימות מאות אלפי קריות שונות, הקריות מכוונות לתוצאות ספציפיות כמו חיזוק המערכת החיסונית, פתיחת מרכז הלב, פעילות מעיים תקינה, פתיחת העין השלישית והאינטואיציה, שיפור תפקודי כבד, איזון המערכת האנדוקרינית, הגמשת עמוד השדרה ועוד רבות אחרות.
כל קרייה מייצרת שינויים נרחבים עבור המטרה שלשמה היא מתורגלת אך מעבר לאותה מטרה תרגול של כל  קרייה וקרייה תשפיע על כלל הרבדים השונים של קיומך.
תרגול קרייה מכין את המרחב לחוויה של מדיטציה, ברמה הפיזית הקרייה תאפשר פתיחה של המפרקים והגמשה לשם יציבה וישיבה נוחה יותר, העבודה על הבלוטות השונות תשנה את מרכיבי הדם, והעבודה המנטאלית של ריכוז והתמקדות תוביל אותנו ליצירת מרחב מדיטטיבי ומודע.
מאחר שכל קרייה הינה תנועה שלמה, ועומדת בפני עצמה, יש לתרגל את הקרייה בדיוק כפי שהיא מובאת בכתבים, בדומה למס' טלפון, אם נשמיט את אחת הספרות או נשנה אותה פשוט לא נגיע אל היעד הרצוי.
על פי מסורת הקונדליני תרגול רציף של קרייה במשך 40 יום יביא לשינוי של הרגל, תרגול רציף במשך 90 יום יביא ליצירת הרגל חדש, תרגול רציף במשך 120 יום יאשר את ההרגל החדש. ואם תרצו לשלוט בהרגל ולהפוך למאסטרים יהיה עליכם לתרגל את הקרייה במשך 1000 יום כל יום.
אגב, אם פספסתם יום אחד, צריך להתחיל את הספירה מהתחלה !
תרגול של קרייה הוא מסע, לגוף ולנפש, במהלך התרגול נוכל לשים לב לתחושות שונות בגוף ולדפוסי מחשבה המופיעים במיינד, יתכן שנמצא את עצמינו נדחקים אל גבולות ההכלה שלנו. הגישה במהלך הקרייה צריכה להיות מדיטטיבית ורגועה ללא שיפוטיות וללא השוואתיות, יש לבצע את התנוחות על הצד הטוב ביותר במסגרת היכולת שלנו, אם נדרשת מנוחה לרגע ניתן לנוח ואז לחזור לתרגיל.
בסוף הקרייה נדרשת הרפייה עמוקה על מנת לאפשר למתרגל להטמיע את העבודה הרבה שנעשתה, ועל מנת לתת לתת מודע להתנקות.
להנחיות נוספות לתרגול קרייה ראה פרק מדיטציה : תרגול והנחיות
הנה מספר דוגמאות לקריות המתורגלות בקונדליני יוגה:
קרייה לעורר את  10 הגופים שלך – Awakening to your 10 Bodies 
קרייה בסיסית ודינמית המעוררת אותנו אל כל גופינו השונים, גוף הנשמה, המיינד השלילי, החיובי והנייטרלי, הגוף הפיזי, קו קשת הגוף, גוף ההילה, הגוף הפראני, הגוף העדין והגוף הקורן. התעוררות הגופים מאפשרת לנו ליצור איזון בכל רובדי החיים.
קישור לדף הקרייה
קרייה לעמידות למחלות – Kriya for disease resistence
כדי להימנע מחולי וצינון החוזרים ונשנים עלינו לפתח מערכת עיכול טובה, מערכת הפרשות יעילה ומטבוליזם חזק, קרייה זו עוזרת לחזק את כל הגורמים הללו, נותנת לנו כוח פיזי ומסייעת בעמידות כנגד מחלות.
סידרה בסיסית לאנרגיה של עמוד השדרה – Basic spinal energy series 
נעורינו נקבעים על ידי גמישות עמוד השדרה, זרימת האנרגיה הפיזית, הרגשית והרוחנית שלנו תלויה בגמישותו של עמוד השדרה, קרייה זו מעוררת את כל החוליות של עמוד השדרה באופן שיטתי ונותנת לנו חיזוק אנרגטי. הקרייה מניעה את נוזלי עמוד השדרה ובכך תורמת לכושר ריכוז וזכרון מוגבר.
השדה המגנטי ומרכז הלב – Magnetic Field and Heart center
סדרה העובדת על תיקון מערכת העצבים על ידי גירוי של מרכז הלב, תחושות השמחה, החיבור וההרגשה החיובית תלויות באיזון השדה המגנטי המנטלי. ניתן לבנות את התרגול באיטיות ולהתחיל עם זמנים מקוצרים עד הגעה לזמני התרגול המלאים. (שימו לב לקצר את כל התרגילים בפרופורציה מלאה זה לזה).
נאבי קרייה – Nabi Kriya
הנאבי (נקודת הטבור) מהווה מרכז אנרגטי בעל חשיבות עליונה. סט תרגילים זה מתמקד בחיזוק הנאבי. תרגול קרייה זו תחזק את שרירי הבטן, את הליבה ואת הצ'אקרה השלישית המהווה את מרכז הכוח האנרגטי שלנו.. התחילו עם 3-5 דקות לתרגילים הארוכים (את השאר יש לקצר בהתאמה).
קרייה לבלוטת יותרת המוח – Pituitary Gland Series
קרייה המפתחת את צ'אקרת העין השלישית, תורמת לאינטואיציה ולתחושת החיבור.
קרייה לחיזוק ההילה – Strengthening the Aura
קרייה מצוינת למניעת מחלות ולחיזוק ההילה. הקרייה תעזור לבטל בעיות במערכת העיכול, תחזק את הזרועות ומחזקת את כח ההקרנה וההגנה של האישיות.
סאט קרייה – Sat Kriya
אחת הקריות הבסיסיות ביותר של קונדליני יוגה. יש האומרים שאם עליך לתרגל קרייה אחת בלבד זוהי הקרייה הנכונה לתרגול מאחר שהיא טומנת בחובה את כל יתרונות התרגול של קונדליני יוגה.
מהותה אחת היא, לעורר את אנרגיית הקונדליני.