טיפים יוגיים לחיי היום יום

במהלך תרגול קונדליני יוגה מודעותינו מתרחבת והשפעת התרגול ניכרת בכל היבט והיבט של חיינו. במהלך השנים, נתן יוגי בהג'ן הנחיות לשמירה על זרימת הקונדליני במשך היום, על ידי שינויים פשוטים בשגרת היומיום שלנו אנו יכולים ליצור הרגלים בעלי השפעה עצומה על התודעה והחיוניות שלנו.
להתעורר אל הגוף:
ההנחיות הבאות עוזרות לגוף להתעורר ומווסתות את עמוד השדרה, את נקודת הטבור (Navel Point) ואת מערכת העצבים כהכנה לקראת היום החדש.
כאשר עדיין במיטה:
1.    שכבו על הגב בעיניים עצומות, הביאו את כפות הידיים אל מעל העיניים וכסו אותן, פיתחו את העיניים לאט כאשר הן עדיין מכוסות, הסירו באיטיות את כפות הידיים ותנו לעיניים להתרגל לאור שבחדר. עסו את הפנים.
2.    מתחו זרועות אל מעבר לראש, הצביעו באצבעות הרגליים ועברו למתיחות חתול.
3.    בצעו תנוחת מתיחה (Stretch Pose) כדי להטעין באנרגיה את נקודת הטבור (Navel Point).
4.    הסתובבו על צד ימין ומשכו את הברכיים לכיוון החזה, השארו כך לרגע – תרגיל זה יחזק את הלב. חזרו לשכב על הגב, הביאו את הברכיים אל בית החזה וחבקו אותן, הרימו את הראש אל בין הברכיים והחלו בנשימת אש למשך דקה.
5.    התגלגלו לתנוחת הסלע (Rock Pose) – הניחו את המצח על המזרן ונוחו לרגע עם נשימה רגילה. תרגיל זה משחרר גזים.
6.    שוב שכבו על הגב, שפשפו במהירות את כפות הידיים זו בזו ואת כפות הרגלים זו בזו. פעולה זו שוברת מחסומים עצביים ואנרגטיים ומאפשרת לזרימת אנרגיה טובה יותר בכל הגוף.
זהו, אתם מוכנים לצאת מהמיטה ולהגיע אל חדר האמבטיה:
את השיניים כדאי לצחצח עם אבקה המורכבת מ:
1 מנה של מלח
2 מנות של פוטסיום אלום (מלח אלום/אשלגן אלום)
נקו את הגרון ועסו את החלק האחורי של הלשון עד ליצירת הפעלה של רפלקס ההקאה, הוציאו את הליחה שעולה בעקבות הפעלת רפלקס ההקאה, תהליך זה מנקה שתי בלוטות שנקראות "Monkey Glands" המכילות ליחה שמצטברת בגרון במהלך הלילה וניקיונן חשוב ביותר.
בנוסף גורם רפלקס ההקאה לעיניים לדמוע ומסייע לשמור על ראיה טובה.
הברשת שיניים עם פוטסיום אלום מונעת מחלות חניכיים, כדאי להבריש גם את הלשון להסרת רעלים.
עיסוי הגוף והידרותרפיה (אישנן – Ishnan):
עסו את גופכם מכף רגל ועד ראש בשמן שקדים. עיסוי נמרץ יטהר את הגוף מרעלים, יפתח את הנקבוביות ויזין את העור.
כעת אתם מוכנים למקלחת הקפואה.
כוונו את המים לטמפרטורה הנמוכה ביותר אליה הם מגיעים. התחילו עם הקצוות, כפות ידיים, כפות רגליים ואז כל הגוף בהדרגה, התחילו באיטיות. והמתינו תחת המים עד שגופכם יתרגל לקור ויהיה נינוח. עסו את גופכם תחת המים עד שהוא הופך להיות חם.
תרגול זה יביא לבנייה מחדש של כל תאי הגוף ושל הנפש.המקלחות הקפואות שומרות את העור זוהר, פותחות את נימי הדם, שוטפות את האיברים הפנימיים בדם חדש, שומרות את הכימיה בדם במצב צעיר ובריא ומעוררות פעילות בריאה של הבלוטות.

"הידרותרפיה מתבססת על אלמנט המים כעל "מגן אבהי". כל מי שמסוגל ליצר את המגן הזה, שמנצח את הקור של המים, יכול לנצח את המוות. זה דבר פשוט מאד, אם אני עם גופי יכול לנצח את הקור שבמים אני יכול להוציא את הקור גם מחיי" – יוגי בהג'ן
הנחיות לשינה בריאה – הרגעות לפני השינה
ההנחיות הבאות מיועדות לסייע להירדמות מהירה ולשינה עמוקה ומחדשת יותר.
1.    תרגול – בצעו מס' תרגילי יוגה לפני השינה כדי לעזור לגוף להרגע ולשחרר את המתח שהצטבר במהלך היום.
2.    אל תאכלו הרבה – עבור הכבד ומערכת העיכול שלכם עדיף לא לאכול ארוחות כבדות לפחות שעתיים לפני השינה. מצד שני ודאו שאינכם הולכים לישון רעבים.
3.    סרקו את שערכים מלמעלה למטה במסרק עץ.
4.    צחצחו שיניים, גרמו לרפלקס ההקאה לשם ניקוי הגרון ושטיפת העיניים.
5.    שתו כוס מים.
6.    שטפו את כפות הרגליים במים קרים ועסו אותן עם שמן שקדים, בזמן העיסוי נתקו עצמכם מן העולם והתחברו אל כוח היצירה הקוסמי, אל האחד.
7.    במיטה: לשינה טובה כדאי לישון על מזרן מוצק ביותר ומצעים מבד טבעי. המיטה צריכה לפנות ממזרח למערב כדי לא להתיישר עם השדה המגנטי של כדוה"א שעשוי להעפיל על האנרגיה האינדיבידואלית.
8.    בשכיבה על הגב התחילו בנשימה ארוכה עמוקה, הרגעו שחררו באופן מודע.
9.    הסתובבו אל צידכם הימני בעודכם נרגעים אל תוך השינה כך שאתם נושמים מנחיר שמאל, נשימה מנחיר שמאל מרגיעה ומקררת את הגוף ואת המוח, מרגיעה את הלב ונותנת לקיבה למעי הדק להתרוקן בזמן השינה.
כאשר אנו ניגשים לשינה בצורה כזאת, הנשימה הופכת להיות איטית ואחידה, ואנחנו מדלגים במהירות אל מעבר לשלב השינה הראשוני היישר אל השינה העמוקה נטולת החלומות. נמנעים מהאנרגיה המרוקנת של שלב החלימה ומסוגלים לצאת במהירות וברעננות משלב השינה העמוקה כשמגיע הזמן להתעורר.