גורו ראם דאס (1534-1581) הוא הגורו הרביעי בשושלת המאסטרים של הדת הסיקית. ושירת במשך 7 שנים בתפקיד זה. גורו ראם דאס קיבל את המנהיגות מקודמו וגיסו גורו אמאר דאס.
יוגי בהג'ן דיבר רבות על גורו ראם דאס בהקשר של קונדליני יוגה. על פי יוגי בהג'ן מחזיק גורו ראם דאס את שושלת הזהב של המאסטרים של קונדליני יוגה, הוא אדון הקסמים, ומעל הכל הוא יושב בכסא המלכות של הראג' יוגה.
יוגי בהג'ן דיבר רבות על גורו ראם דאס בהקשר של קונדליני יוגה. על פי יוגי בהג'ן מחזיק גורו ראם דאס את שושלת הזהב של המאסטרים של קונדליני יוגה, הוא אדון הקסמים, ומעל הכל הוא יושב בכסא המלכות של הראג' יוגה.
"ההגשמה של גורו ראם דאס כראג' יוגי באישיות, בתרגול, במציאות ובמהות התמצית של קיומו, מובאת בסירי גורו גראנט סאהיב (כתבי הקודש של הסיקים והגורו הנוכחי של דת זו).
קיים מדע מדויק, קיימת טכנולוגיה מדויקת, קיים ידע מדויק שעל פיו האינדיבידואל הסופי – האדם הקטן הוא כלום – הוא אפילו לא יודע האם יתעורר מחר בבוקר או לא, האם הפראנות (אנרגיות החיים) יגיעו אליו – אינדיבידואל זה יכול להגשים את האל הכל יכול בתמצית בה הוא בוחר, בתמצית בה היא בוחרת. זהו הידע האדיר שבתוך הקיום.
אינכם יכולים למנוע מלחמות; אינכם יכולים לבטל את ההרס שבאנושות. הדרך היחידה בה אנו יכולים לגדול היא על ידי תרגול של השאבאד (Shabad) (הכחדה של האגו) , על ידי שליטה בשאבאד"
יוגי בהג'ן 13-08-1978
קיים מדע מדויק, קיימת טכנולוגיה מדויקת, קיים ידע מדויק שעל פיו האינדיבידואל הסופי – האדם הקטן הוא כלום – הוא אפילו לא יודע האם יתעורר מחר בבוקר או לא, האם הפראנות (אנרגיות החיים) יגיעו אליו – אינדיבידואל זה יכול להגשים את האל הכל יכול בתמצית בה הוא בוחר, בתמצית בה היא בוחרת. זהו הידע האדיר שבתוך הקיום.
אינכם יכולים למנוע מלחמות; אינכם יכולים לבטל את ההרס שבאנושות. הדרך היחידה בה אנו יכולים לגדול היא על ידי תרגול של השאבאד (Shabad) (הכחדה של האגו) , על ידי שליטה בשאבאד"
יוגי בהג'ן 13-08-1978
יוגי בהג'ן דיבר על ראג' יוגה כעל מצב תודעה יחודי. מצב בו אתה חי כיוגי בתוכך וכמלך בחיצוניותך. מצב תודעה בו ניתנת לך האפשרות לראות את הבלתי נראה, לדעת את הלא נודע ולשמוע את הבלתי נשמע. כס המלכות של הראג' יוגה ניתן לגורו ראם דאס מאחר שהוא הגיע למצב תודעה זה.
גורו ראם דאס לא הגיע למצב תודעה זה דרך התנתקות מחיי עולם החומר הוא השיג את מצב התודעה הזה יחד עם היותו בעל, אבא שהרוויח את לחמו ושירת את קהילתו.
איש לא יודע מה היה התרגול או המדיטציה אותם תירגל גורו ראם דאס אך הסיפורים לגבי דבקותו המוחלטת רבים מספור.
גורו ראם דאס לא הגיע למצב תודעה זה דרך התנתקות מחיי עולם החומר הוא השיג את מצב התודעה הזה יחד עם היותו בעל, אבא שהרוויח את לחמו ושירת את קהילתו.
איש לא יודע מה היה התרגול או המדיטציה אותם תירגל גורו ראם דאס אך הסיפורים לגבי דבקותו המוחלטת רבים מספור.
לאחר שהפך לגורו סיגל לעצמו גורו ראם דאס מנהג יחודי; מדי יום היו מגיעים נוודים לבקר את הגורו, גורו ראם דאס היה מתלבש בצניעות ומגיע למקום מנוחתם של הנוודים ורוחץ את רגליהם. כאשר לנוודים ניתנה הזכות לפגוש את הגורו בפעם הראשונה הם הופתעו לגלות שהאדם הפשוט שרחץ את רגליהם בלילה שלפני, יושב כעת בכס הגורו.
השמועות על צניעותו ודבקותו הבלתי נלאית של גורו ראס דאס הגיעו לאזניו של באבא סירי צ'אנד שהיה היוגי האדיר ביותר באותה התקופה. לאחר שפגש את גורו ראם דאס וחזה במו עיניו בגדולתו של הגורו, השתחווה באבא סירי צ'אנד לרגלי גורו ראם דאס. נאמר שכאשר השתחווה באבא סירי צאנד לרגלי גורו ראם דאס השתחוו לרגלי גורו ראם דאס גם כל בתי הספר של היוגה.
אחת מתרומותיו הגדולות של גורו ראם דאס לסיקיזם היתה ארגון המבנה החברתי של הסיקים, בנוסף תיכנן ויצר את העיר ראמדאספור שנהפכה מאוחר יותר לעיר הסיקית הקדושה אמריטסר. גורו ראם דאס תרם 6888 מזמורים לסירי גראנט סאהיב המכילים את ידע הדת הסיקית.
הנה ציטוט מתוך הסירי גראנט סאהיב:
"מי שבורכו בקארמה הנגזרת ממעשים טובים מהללים את שם האלוהים. או נאנאק, הם הופכים את הגורו להיות המורה הרוחני שלהם. במשמרת הרביעית של שעות הבוקר המוקדמות, כמיהה עולה בתודעה הגבוהה שלהם. הם קשובים לנהר החיים; השם האמיתי נמצא במחשבותיהם ועל שיפתותיהם"
"מי שבורכו בקארמה הנגזרת ממעשים טובים מהללים את שם האלוהים. או נאנאק, הם הופכים את הגורו להיות המורה הרוחני שלהם. במשמרת הרביעית של שעות הבוקר המוקדמות, כמיהה עולה בתודעה הגבוהה שלהם. הם קשובים לנהר החיים; השם האמיתי נמצא במחשבותיהם ועל שיפתותיהם"
גורו ראם דאס עזב את גופו ב 1 בספטמבר 1581 בעיר אמריטסר, פונג'אב